Ga direct naar inhoud

Onafhankelijk onderzoeksbureau erkent capgemini als ‘leader’ in ai services

15 mei 2024

Capgemini is erkend als ‘Leader’ in het rapport The Forrester WaveTM: AI services, Q2 2024. Volgens het rapport erkennen klanten Capgemini als een thoughtleader. Capgemini ontving de hoogst mogelijke scores op de criteria visie, community en innovatie. Met een geïntegreerde verandermanagementbenadering van AI voor klanten, het identificeren van belangrijke industriële use cases, AI-risicomanagement en zijn inzet voor ethische AI, governance en organisatorische verandering, noemt het rapport Capgemini als een organisatie die klanten helpt bij het adopteren en runnen van een bedrijf op basis van AI.

In het rapport staat dat Capgemini uitblinkt in verandermanagement en in voortdurende opleiding en coaching van leidinggevenden om klanten te helpen bij het invoeren en runnen van een bedrijf op basis van AI. Capgemini noemt zijn toonaangevende aanbod op het gebied van generatieve AI en zijn capaciteiten op het gebied van klantervaring, strategie, software en dataprivacy als factoren die hebben bijgedragen aan deze erkenning. Het rapport vermeldt dat Capgemini’s innovatiestrategie zich onderscheidt door co-innovatie en samenwerking met klanten te combineren met traditionele R&D-benaderingen.

Wij zijn van mening dat de erkenning van Capgemini als ‘Leader’ door Forrester aantoont dat ons leiderschap op het gebied van AI-diensten duidelijke bedrijfsresultaten voor onze klanten oplevert“, aldus Aiman Ezzat, Chief Executive Officer van Capgemini. “Met Generative AI als katalysator en belangrijke waardefactor voor bedrijven in verschillende sectoren, leveren we AI-projecten via betrouwbare en goed op elkaar aansluitende oplossingen waarmee klanten tastbare resultaten kunnen behalen tegen gecontroleerde kosten. We zijn toegewijd aan het verder ontwikkelen van onze mogelijkheden en oplossingen, gericht op gebruikscases in de industrie, en belangrijke partnerships in de Generative AI-waardeketen.

Het rapport AI Services Landscape, Q1 2024 van Forrester geeft een overzicht van 40 dienstverleners, waaronder Capgemini, die zijn begonnen met het creëren van generative AI journeys voor hun klanten. Van deze leveranciers zijn de negen belangrijkste opgenomen in de AI Services Wave. Lees hier meer.